• Werkwijze
  • Schooltijden
  • Schoolvakanties
  • Verlofregeling
  • Kanjertraining
  • Identiteit
  • Missie en visie
  • Schooljaarplan
  • Schoolgids
  • Team
  • Leerlingenraad
  • Leerlingzorg
    • De Intern begeleider
    • Ondersteuningsteam
    • Arrangement
    • Samenwerkingsverband Kop van Noord-Holland
    • Aangepast programma?
    • Meldcode en aandachtsfunctionaris
    • Motorisch Remedial Teaching
  • Kwaliteit
    • Oudertevredenheid
    • Leerlingtevredenheid
    • School op de kaart
    • Opbrengsten
    • Vervanging bij afwezigheid
  • Bestuur
  • Groep 1-2a
  • Groep 1-2b
  • Groep 2-3
  • Groep 3
  • Groep 4
  • Groep 5
  • Groep 6
  • Groep 7
  • Groep 7-8
  • Groep 8
  • Kappio BSO
  • Oudercommunicatie- Kwieb
  • Privacy (AVG)
    • Foto- en video opnames
    • Privacy beleid Sarkon
  • Informatie groep 1-2
  • Medezeggenschapsraad
  • Klachtenregeling
  • Schoolraad
  • School Maatschappelijk Werk
  • Lezen
    • LIST (Lezen IS Top)
    • Kopgroep Bibliotheken
  • IEP LVS
  • Rondleiding
  • Toelating

Klachtenregeling

Overal waar mensen samenwerken, kan er iets verkeerd gaan. Klachten kunnen in de meeste gevallen opgelost worden door ze op school te bespreken met de leerkracht en de directie voor klachten van algemene aard of de interne contactpersoon betreffende klachten over ongewenst intimiderend gedrag. Komt u er met de school niet uit, dan kunt u zich wenden tot de externe vertrouwenspersoon of het bestuur.

Bij een klacht van algemene aard (bijvoorbeeld Arbo, arbeidsomstandigheden en veiligheid) is de directeur, Sebastiaan de Bruin, de aangewezen functionaris voor de eerste opvang van leerlingen en/of ouders/verzorgers.

Interne contactpersoon    


Bij klachten met betrekking tot ongewenst intimiderend gedrag tussen leerlingen onderling of van leerling en leerkracht naar elkaar, kunt u contact opnemen met de interne contactpersoon van onze school. De interne contactpersoon op onze school is Wilma Timmer. Van ongewenst intimiderend gedrag is sprake in geval van (digitaal) pesten, discriminatie, agressie/geweld, seksuele intimidatie en seksueel geweld.

Indien er intern geen oplossing kan worden gevonden, verwijst de interne contactpersoon u naar de externe vertrouwenspersoon en helpt eventueel het eerste contact te leggen.

Externe vertrouwenspersoon     


De externe vertrouwenspersoon is er voor klachten van ouders/verzorgers en leerlingen tegen medewerkers van een school en voor klachten die zijn door doorverwezen door de interne contactpersoon. Dit betreffen klachten van machtsmisbruik en ongewenst intimiderend gedrag op school. In eerste instantie zal er altijd geprobeerd worden een oplossing te zoeken tussen ouders/verzorgers, leerlingen en school. Indien dit niet lukt, kan overwogen worden een klacht in te dienen bij De Klachtencommissie. De externe vertrouwenspersoon kan de persoon die een klacht heeft, begeleiden bij alle stappen.

De externe vertrouwenspersonen van onze stichting, mevrouw Ellen Labree en mevrouw Inez Ursem, zijn ondergebracht bij de GGD Hollands Noorden. Zij leveren ook een bijdrage aan activiteiten gericht op het voorkomen van machtsmisbruik door het geven van voorlichting en presentaties voor bijvoorbeeld ouders/verzorgers, interne contactpersonen en leerkrachten.


De externe vertrouwenspersoon kunt u schriftelijk en telefonisch bereiken. U kunt een brief sturen waarin u uw klacht vermeldt. Vergeet hierin a.u.b. niet uw telefoonnummer te vermelden, zodat mevrouw Labree u terug kan bellen.


GGD Hollands Noorden     
Afdeling Jeugdgezondheidszorg, ter attentie van externe vertrouwenspersoon
Postbus 324   
1740 AH Schagen
tel: 088  01 00 555

In de schoolvakanties kan het voorkomen dat de bereikbaarheid minder is.


Bij het gebruik van dit adres geldt binnen de GGD een speciaal protocol voor behandeling van post en archivering ter bescherming van de privacy van betrokkenen.
Het postadres van de klachtenregeling Den Helder en omgeving is:

Klachtenregeling PO en VO Den Helder en omgeving    
Postbus 36
1780 AA  Den Helder

Klachtencommissie

 
Als u er bij een klacht niet uitkomt met de contactpersoon, dan kan de klacht doorgegeven worden aan de klachtencommissie. Deze klachtencommissie bestaat uit drie onafhankelijke leden; één jurist en twee leden van aangesloten schoolbesturen (niet van de school waar de klacht van komt).
Als klachten over machtsmisbruik uiteindelijk via de externe vertrouwenspersoon leiden tot een formele klacht, dan is hiervoor een deskundige klachtencommissie machtsmisbruik. Deze bestaat uit een jurist, een gezondheidszorgpsycholoog, een jeugdpsycholoog, een jeugdmaatschappelijk werker en (eventueel) een deskundige op het gebied dat van toepassing is.


De klachtencommissie handelt uw klachten af in overeenstemming met de ‘Klachtenregeling primair en voortgezet onderwijs in Den Helder en omstreken’ waarbij onze school aangesloten is. Deze klachtenregeling ligt op school ter inzage.

Het adres is:    
Secretariaat Klachtencommissie Onderwijs Drs. F. Bijlweg 3                  
1784 MC Den Helder

Het secretariaat van de klachtencommissie is bereikbaar via het emailadres:  

E-mail secretariaat klachtencommissie

U kunt uw klacht insturen en ook uw telefoonnummer om teruggebeld te worden. In de schoolvakanties kan het voorkomen dat de bereikbaarheid beperkt is.
Klachtmeldingen over seksuele intimidatie, seksueel misbruik, ernstig psychisch of fysiek geweld: meldpunt vertrouwensinspecteurs 0900 11 13 111 (lokaal tarief).


Voor de afhandeling van klachten, beroepen en geschillen in het bijzonder onderwijs kunnen mensen voortaan terecht bij één loket. De stichting GCBO bundelt voor het katholiek, protestants-christelijk, algemeen bijzonder en gereformeerd onderwijs zo’n twintig landelijke commissies die op grond van de wet verplicht zijn. Op de website Stichting GCBO kunt u terecht voor informatie.
 

Laatste nieuws

Hollands Kroon 10 jaar & Allessporter

Meer

SOS dolfijn op bezoek

Meer

Zuiderzeemuseum

Meer

Onderhoud van de schooltuin

Meer

Gevonden voorwerpen

Meer

Meer nieuws

Agenda

Leerlingen vanaf 12 uur vrij

15 juli 2022 - 12:00 uur

Zomervakantie

16 juli 2022

Schoolreisje

23 september 2022

Onze Facebook pagina

De school


Identiteit
Missie & Visie
Leerlingenzorg

  • Een extra jaar of een groep overslaan
  • Samenwerkingsverband Kop van Noord Holland
  • Arrangement
  • Meldcode en aandachtsfunctionaris
  • GGD
  • Hoofdluisprotocol
  • De Intern Begeleider
  • Motorische Remedial Teaching

Medewerkers
Inspectie
Bestuur
Schoolgids
Contact

De groepen


Groep 1-2a

Groep 1-2b

Groep 2-3
Groep 3
Groep 4
Groep 5
Groep 6
Groep 7
Groep 7-8
Groep 8

Rooster


Schooltijden
Vakantie
Verlofinformatie

Ouders


Informatie groep 1-2
Medezeggenschapsraad
Schoolraad
BSO
Klachtenregeling
Wijkteam
Aanmelden weekbrief
Links

 

Zoeken


 

Kennismaken


Aanmelden
Rondleiding?!

 

Algemene informatie


Ouderenqûete
Leerlingenenqûete
Werkwijze
BSO

RKBS SintJan Breezand


Past. Verhoeffpark 110
1764 GS Breezand

0223 521646
directeur.sintjan@sarkon.nl

 

Stuur ons gerust een berichtje


Copyright 2022 - Basisschool St. Jan
Inloggen | Ziber Education - Ziber Kwieb, de handige schoolapp | Ziber - Mobiele website met CMS | Design by TADA! vormgeving en fotografie